Ämne: NHL 27/3
Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-26, 10:00   #2
akeman

akemans avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 384

NHL 1415
Stats: 40 - 33 - 2
ROI: 116.05%
Vinstprocent: 54.79%

Standard

Lightning hoppas att deras coachbyte ska hjälpa dem att haka sig kvar i striden om en slutspelsplats men sitter för närvarande med tre raka förluster. Sabres har påbörjat sitt försök till en klättring i tabellen med tre raka vinster, varav två mot topplaget Canadiens.

Det är två lag som är i stort behov av poäng, men i mina ögon är bortalaget det som ser starkast ut. Sabres har generellt sett spelat bra i Tampa Bay (Sabres are 12-3 in the last 15 meetings in Tampa Bay). Efter några knackiga matcher gjorde Miller en riktig stormatch senast mot Canadiens, och om han vaknar till och spelar som han "ska" är Sabres ett bättre lag än vad tabellen visar. Lightning har ett par betydande namn på skadelistan (Lecavalier, Lindbäck, Malone, Pouliot) och även om det alltid är svårt att förutspå hur ett ny coach kan påverka ett lag tror jag att Lightning kommer ha det fortsatt svårt att få spelet att stämma.

Jag håller Sabres som favoriter i den här matchen, och då oddsen håller Lightning som favorit är det ett solklart spel för mig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+3), NiLu (+2), Serj (+5)
akeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat