Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-22, 17:21   #2
Bourne

Bournes avatar

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 202

Speldagboken (Avslutad)
Stats: 139 - 109 - 10
ROI: 101.48%
Vinstprocent: 56.05%

Standard

Går faktiskt emot dig här ang Södertälje.

2013-03-23 16:00HockeyAllsvenskanSödertälje SK vs Örebro HK 2 ML 100 2.600

De flesta bolag verkar se detta som 50/50 men Ladbrokes sticker ut och ger hela 2.60 på Örebro. Det stämmer inte alls med min värdering då jag håller Örebro som liten favorit i denna match. Örebro är obesegrade (under ordinarie tid) i serien. Man har spelat riktigt bra både borta och hemma och försvarsspelet har varit mycket bättre än tidigare under säsongen. Södertälje är förvisso hemmastarka men det är Västerås med. Ett Västerås Örebro haft otroligt svårt mot borta tidigare men som man besegrade borta för någon omgång sedan.

Tycker Örebro är det klart bättre laget om man ser på trupperna, målvakt undantaget. Man har dessutom spelat betydligt bättre än Södertälje i denna korta serie hittills. Känns som det är andra förutsättningar när varje match gäller så otroligt mycket jämfört med grundserien. Det som talar emot Örebro är att man tidigare vikit ner sig när det väl gäller men tycker man bevisade sist mot Rögle att man håller för trycket. Jag hoppas verkligen inte de motbevisar mig imorgon på den punkten.

Edit: Spelet gäller under ordinarietid. La in fel i spreden (ML)

Senast redigerad av Bourne den 2013-03-22 klockan 17:23.
Bourne är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat