Ämne: NHL 8/3
Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-08, 23:16   #15
Galeocerdo cuvier

Galeocerdo cuviers avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av befriamig Visa inlägg
Är inne på lite olika tankar redan, inga spel lagda, och hur det blir framåt kvällen får vi se.

Tycker följande spel lockar:

Sens ML
Ö5.0 Nashville- Edmonton
Avs ML (Vill dock ha lite högre)
Ö5.5 Ducks- Flames.

Lite korta tankar angående spelen.

Sens gjorde enligt vad jag hört en ganska taskig match mot Toronto, och spelade inte alls så defensivt som de måste göra för att vinna, tror på ett defensivt möte, gillar Lehner som tydligen ska stå, bättre än Bishop. Mest för att Lehner spelar lite lugnare, tycker Bishop är mer aggressiv. Rangers spelade igår och såg ärligt talat sådär ut. Tror det blir jämnare än oddsen.

Nashville läcker, och producerar. Rinne (om han står) har släppt in mycket sista tiden och verka ha tappat en del av den formen han hade i början av säsongen. Edmonton är b2b och tror det kan öppna för lite roligare hockey.

Avs, tror jag är laget som kommer bryta trenden, trodde det redan förra omgången, men det sket ju sig, de pengarna gick till bolagets kista. Vill dock nå 2.35, vilket jag tror det kommer spelas upp till.

Ducks gör mängder av mål och släpper in massa, likadant med Flames, tycker allt över 2.08 känns okej här.

Detta är bara direkta tankar, efter att ha tittat odds, har inte kollat skador, och enbart tack vare twitter som jag hade koll på Lehners start.
Kul att du också är inne på Avs, personligen vågar jag inte trycka av men visst känns det som att Avs är det bättre spelet på förhand. Var jävligt tight senast i Chicago och Avs kunde mycket väl ha vunnit den. Nu spelar Avs på hemmaplan där man är starkare, tydligen ligger arenan på hög höjd vilket kan vara ett miniminus för bortalag. Hawks saknar Sharp (Hossa också?) och vi väntar på att streaken ska ta slut - det räcker nu!

Har också spelat Preds - Oilers Ö 5. Statistiskt sett så har de spelat många U-matcher mot varandra men målvaktsspelet hos båda lagen gör att Ö5 lockade. Oilers 4-ever dåliga defensivt och Preds defensiv har inte gett Rinne överdrive mycket support heller.

Dock är nog min feeling på att Rangers tar det samt U 5.5 i Ducks, men avstår själv. Lycka till du också, kul med andras tankar.

*Edit* R&K-hypen på Rangers eftersom "Lunkan och Braddan" spelar är igång, kanske blir Sens som vinner trots allt.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-03-08 klockan 23:21.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat