Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-08, 15:39   #3
Galeocerdo cuvier

Galeocerdo cuviers avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Lustigt nog, satt jag igår och funderade på exakt samma sak. Du skrev dock ett långt och bra inlägg medan jag bara fortsatte fundera

Bortsett från det håller jag om ditt resonemang. Att köra ML har sällan varit värt det för min del.
Kul att någon annan också lagt märke till det. Den enda jag sett förutom jag som använder sig av FT-knåpande på samma sätt är mackyyy.

Hur som helst, om man delar upp spelen ännu mer så visar det på något annat. Den här gången blir samplet väldigt litet eftersom jag i princip delar mina FT-spel i två, hemmalag och bortalag. Men, ROI-skillnaden är på 44 % så kanske ligger det något i det ändå.

1. FT-spel på hemmalag

2. FT-spel på bortalag

Underlaget är för litet för att jag skall dra "slutgiltiga slutsatser", men det är helt klart en antydan till ett möjligt mönster. Min "känsla" utan att titta på statistiken är att FT-spel på stora hemmafavoriter sällan lönat sig för min del, ex. 1.87 på Boston igår - de vann visserligen, men är det lönsamt i längden? (Då snackar jag främst raka FT-spel, inte -1.5, tror jag har bättre resultat på -1.5 på hemmfavoriter)

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-03-08 klockan 15:42.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat