Rags/Sens Panthers/Jets är jag själv rätt ointresserad av.
Dock gillar jag Ducks riktigt mycket och mitt för stunden enda levande spel är hör och häpna en dubbel; Blues ML + Ducks ML @ 3.19 och Blues vann ju.
"Flames are 2-21-3 in the last 26 meetings in Anaheim.
Home team is 31-8 in the last 39 meetings. "
Anaheim är 7-1-0 efter en dags vila. Flames är 3-4-1 efter en dags vila och 1-2-1 efter att ha vunnit senaste matchen. Anaheim 9-1-0 på hemmaplan och Flames 3-3-2 på bortaplan.
Perry som sög snorre i inledningen av säsongen har nu 7 pts under de senaste 5 matcherna, Hiller lyckades prestera en shutout i senaste matchen mot Phoenix så förhoppningsvis är hans självförtroende på +. Koivu, Getzlaf, Ryan, Selänne ser fortsatt bra ut, kanske bara Winnik som tappat produktionen. Beauchemin (Ja ok, svårstavat namn) ser jävligt bra ut defensivt.
Flames är i mina ögon ett lag utan särskilt mycket talang och man är dessutom det fysiskt minsta laget i NHL. Spelar nästan alltid emot Flames förutom i fördelaktiga b2b-situationer med backup goalie hos motståndarna osv, som mot Sharks senast på hemmaplan.
Trots att Ducks och Flames inte direkt är några defensiva grabbar likt Wild, Yotes och Preds så har matcherna historiskt sett lagen emellan varit tighta, många i OT och många 1 goal game, så vågade inte trycka av på -1.5 eller FT Ducks. Men 1.645 kändes för lågt för att singla, därmed provade jag att comba.
Så, nu har jag jinxat Ducks och de kommer att förlora!
Edmonton kostar mig alltid pengar, jävla sugpellar. Men rent statistiskt sett så sneglar jag på Oilers -1.5 @ 5.50. Preds offensiv har gjort 0-1 mål senaste 5/6 matcherna, Rinne har läckt som ett såll och bakom honom har man ubersopan Mason. Av de senaste 10 mötena lagen emellan har Edmonton vunnit 4 med minst 2 mål. Vad tror ni andra?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-03-08 klockan 13:10.
|