Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-15, 22:35   #1
Ex Punter

Ex Punters avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 21
Standard

16/3 the Championship 20:45

Jag tycker matcherna mitt i veckan ser riktigt kluriga ut och det syns på hur man satt hcp, det är en hel del 0-bollar.

Till slut gräver jag åtminstone upp två fighter där hemmalagen i mina ögon är för stora favoriter och jag tar andra sidan.

Till att börja med lirar jag Blackpool +0,5 @ 1,80. SU har ingen form alls och har inte varit bra på länge. En poäng fick man ihop mot QPR hemma senast men QPR var bättre och den svaga trenden hemmalaget visat upp en längre tid består. Dessutom är det återigen skadeproblem hos SU; till att börja med är mb och lagk. C. Morgan avstängd, sedan är Kallio, Geary, Naysmith & France skadade medan Arsenallånet Bartley har problem med en matförgiftning. På mf är Lee Williamson out och framåt saknas Ward & Ched Evans. Detta är givetvis jätteproblem för SU, framför allt defensivt.

Blackpool var hårt pressat mot WBA men var nära en poäng ändå, det var en feldömd straff som räddade hemmalaget. Helt klart har iaf Blackpool form igen och då är man alltid bra. Inga nya skador stör, mao Evatt, Crainey & Buazza är out - precis som senast.

Här har man satt hemmalaget @ 2,20 ungefär vilket inte känns rätt. SU är helt formlöst och har inte visat något av klass på länge. Nu har man dessutom nya problem defensivt och även om SU alltid är ett pålitligt hemmalag känns det inte som om man har 45% vinstchans. Jag gillar Blackpool den här säsongen, +0,5 @ 1,80 är inte alls tokigt.

SU-Blackpool, Blackpool +0,5 @ 1,80, 5/10u

Mitt andra lir idag blir att gå emot Preston....igen. Visst, de gjorde 3-2 på Nottingham men de fick strida för livet sista 20 och var ruggigt illa ute trots 3-0 i paus. Dessutom gick mb Y. Mawene sönder och han ser inte ut att kunna lira idag heller, ett stort minus i mina ögon då han är en ytterst pålitlig mb i den här divisionen. Borta är också fw D. Welbeck som återvänt till MU och troligen yb T. Williams som även var borta senast.

SW är inget lag som jag håller högt men sedan 0-5 borta mot Reading kom mb Darren Purse tillbaka och ett insläppt på de senaste tre mot bra (Leicester, WBA & Swans) motstånd visar att man är välorganiserat. Inga nya skador stör, det lär bli samma lag igen. Man ska också veta att SW tagit poäng här 4 av de 5 senaste mötena, det är rätt bra stat borta mot ett lag som Preston. Lägg till det att SWs manager heter A. Irwine, dvs den förre Prestonmanagern, om någon kan gubbarna i Preston så är det han!

Här prisar man Preston till under dubbelt och även om de välte ikull Nottingham senast är jag inte övertygad om formen, de har iaf inte några 50% vinstchans. Det går att spela SW +0,5 @ 1,95 ungefär, det tar jag.

Preston-SW, SW +0,5 @ 1,95 4/10u

Möjligen kommer det något mer under dagen/kvällen, det lär ni märka isf.

Kom igen!
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat