Mycket bra trådstart! Bra skrivet och bra tankar.
Kan spinna vidare lite:
Som du säger har Pens kommit igång nu och börjar leverera riktigt bra framåt. Crosby är redan varm i kläderna trots han inte spelat matcher under lockouten och Malkin har fortsatt levererat efter sin finfina tid i Metallurg.
Kunitz, som du säger, gjorde fyra mål senast. Han kan hänga med bra på vågen som Crosby och Malkin rider på för tillfället. 3.20 i odds på Kunitz känns bra, självförtroendet på topp, samtidigt som Pens är favoriter i matchen. Pens bör göra minst tre baljor och jag tycker det är större sannolikhet än vad oddset visar att Kunitz gjort ett av dem.
Buffalo har släppt in alldeles för mycket mål, ja. Ändå har man hängt med i matcherna tack vare en bländande offensiv. Den offensiven stavas V-a-n-e-k, tillsammans med Hodgson och Pominville har han gjort lagets 18 av 27 mål. Frågan är om Ottawa kan stoppa den linen? Bolagen tror det, 2.80 på Vanek som målskytt, 3.20 på Pominville och 3.60 på Hodgson.
Jag är inte lika säker på det, kommer krävas mycket för att den här linen ska gå mållösa ur matchen. Tror minst en av dem nätar och det ger i sämsta fall plus-minus noll. Skulle dock inte vara förvånad om två av dem sitter, kanske är jag lite väl optimistisk.
Samtidigt har Enroth fått en tuff start i Sabres-kassen. 85.4 SVS% på två matcher, sju insläppta mål på fyrtioåtta skott. Visst är Ottawas offensiv tunnare i och med Spezzas frånvaro, men jag räknar ändå med att Ottawa gör tre mål.
Svårt med målskyttar i Ottawa, Michalek är en sniper, men gör flest mål på bortaplan. 3.20 på Michalek känns tunnt.
Turris har startat bra och har 4+4 efter nio matcher, men hur länge kommer han hålla i sin produktion? 3.20 känns tunnt på han med.
Är väl inte många som är förvånade att Erik Karlsson producerar direkt, 3+4 på nio matcher. Två mål på de tre spelade hemmamatcherna mot Sabres förra säsongen. Samtidigt lär det bli några lägen i PP då Sabres har många utvisningar på bortaplan. Rätt lågt odds på Karlsson, men tycker allt det är värt en låg insats till 4 i odds.
4-2 till Ottawa?
Senast redigerad av Grnvit den 2013-02-05 klockan 21:23.
|