Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-14, 02:54   #1
comprende

comprendes avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

AIK-Mjällby & HIF-BP - u1,5 - 14 mars

Testar spel på u1,5 mellan AIK-Mjällby till 3,05, och även samma spel/bet mellan Helsingborg-BP till 3,40 hos Unibet. Det ända jag hittat till allsvenskan på söndagen än så länge. Som sagt svårt att leta på bra spel så här i början av en liga.
Unibet ger själva dessa spel ca. 2% övervärde om man jämför deras satta odds på resultaten 1-0, 0-0 & 0-1. Nu jämförde jag bara Unibets odds, finns ju andra bolag som ger bättre odds på resultaten men har inte hittat nåt annat bolag som ger mer för u1,5.
Låt mig förklara innan det kommer inlägg om hur jag menar/räknar. Tex AIK-Mjällby ger 3,05 för u1,5 vilket motsvarar 32,8% utfall för att gå even. 1-0 ger 5,50, 0-0 ger 9,75 och 0-1 ger 15,00, dessa tre utfall tillsammans ger en utfallslina på 35,1%. Om unibet gav u1,5 samma sannolikhet som de tre resultaten så borde oddset va på 2,85.
Låt säga att man vill spela så man vinner 5u så måste man på u1,5 spelet satsa 1,64u. Spel på resultat skulle innebära tre bet á 0,91u + 0,51u + 0,33u=1,75u.
Det kostar alltså 0,11u mer att spela resultaten föratt vinna 5u än på u1,5.

Men det ser ut som att de ger värde på alla matcherna men jag fastnade för dessa två där jag ser skapliga chanser att få in dem.

Känns som det är läge för de "svagare" lagen att kunna grisa till sig bra resultat så här i början på säsongen, speciellt denna säsong när det börjar mitt i vintern och gräsplanernas kondition troligen inte gynnar de på pappret bättre lagen.
AIK spelade förra säsongen 15 allsvenska matchen u1,5, alltså hälften. Ingen kommer dömma Mjällby hur det än går här, inget att förlora. För varje minut som Mjällby håller tätt kommer taggtråd att tuggas allt intensivare i deras försvarsarbete. Kan bli obehagligt för AIK men troligen en solid 1-0 seger till slut som så ofta annars.

Helsingborg spelade 8 matcher och BP 9 matcher u1,5 i allsvenskan -09. Jag har här på forumet läst mig till att Helsingborg inte sprutat in mål under försäsongen så jag antar att det kan bli några fler u1,5 matcher denna säsong, speciellt som Henrik Larsson slutat. BP kommer med glädje ta bussen hem med en pinne, luktar 0-0 lång väg. Skulle det bli ett mål åt något håll kommer det ledande laget att försvara ledningen med alla spelare på "rätt sida" resten av matchen. HIF som haft problem med målskyttet innan säsongen skulle sätta sig på ledningen och hoppas, liksom BP som vid ledning 0-1 skulle agera likadant. Jag gillar oddset 3,4ggr här.

Insats under medel, 2% eller units.

BOL
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat