Citat:
Ursprungligen postat av mazzy
Håller med om överspelet i Canes/Lightning. Lagens 13(!) senaste matcher inbördes har gått över 5.5, och lagens matcher hittills den här säsongen har varit målrika (väldigt litet sample dock).
|
Med tanke på detta öppnas det upp för lite player props!
2013-01-23 01:05 | NHL | Steven Stamkos vs Tampa Bay Lightning MÅLSKYTT |
MÅL |
FT+OT |
5 |
2.400 |
Stamkos är ganska överlägset seriens bäste sniper, ändå är han bara 22 år. Förra säsongen vann han seriens målskytteliga efter 60 mål på 82 matcher. Det är ett sjukt målsnitt/match det. Han gjorde 10 mer mål än skytteligatvåan Evgeni Malkin.
Fuskar lite här och kollar ESPNs projection inför säsongen och de räknar med att han gör 32 mål på 48 matcher, då låter 2.40 i odds högt. Vi ska visserligen ha i åtanke att det bara är i början av säsongen, så han är rätt långt ifrån toppnivå just nu kan jag tänka mig. Gör Stamkos återigen en bra säsong kommer han definitivt ligga nere kring 1.90-2 i odds om inte allt för länge.
Det jag håller som största faktorn i spelet är just att det lutar åt en målrik tillställning ikväll. 1.763 har pinnen på att Tampa går över linan 2.5. Räknar med att de gör tre kassar, vill det sig väl blir det till och med fyra. Skulle Tampa prestera som väntat är det stor sannolikhet att Stamkos gjort något av dessa mål.
Plus även att han målade igår kväll.
Skulle hålla Stamkos till 2.30.