Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-16, 01:28   #280
Wagner

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Nu skulle en liten anekdot vara på sin plats, kanske någon om vintersport? Bandy är väl en sport där SvS haft fel oräkneliga gånger eller matcher varit uppgjorda?

Har jag berättat ett otal gånger (en ständigt återkommande mardröm) men kanske inte här?

Året var 2001 och efter 15 år på banan hade SS kommit så långt i utvecklingen att komber med tungt spel kunde stängas. Oddsen var ändå fasta till dess Lars-Gunnar Björklund svettats nog och drog ur sladden. Det var dessutom trippeltvång på rubbet. Skit tycker ni? Livet har aldrig varit enklare säger jag. Men inte den här dagen...

Började på tisdagen med någon cup-match i England där ena laget ställde in skorna så SS låg kanske 100 punkter fel. Satt som en smäck och även den andra matchen gick in. Det var så självklart vad som skulle spelas så "alla" satt med samma trippel. Det märkliga var att komben aldrig stoppades trots enorma belopp i en och samma riktning. Men en match var ju kvar till onsdagen...

Broberg-Hammarby. Minns jag rätt så hade bajen aldrig tappat poäng där och inte efter den här ödesdagen heller, fast nu har det säkert hänt på senare år. Hur som helst var oddset 1.10 och det var ett BRA odds. Man satt i fåtöljen och såg snabba 4-0 till dom våra. Men sen började det hända saker och telefonerna gick varma bland spelarkollektivet. Det var peppning, tandgnisslan och konspirationsteorier i en salig blandning. När matchen efter mycket om och men blåstes av stod det 10-10 fastetsat på teveskärmen och i allas minne som ingen demens i världen kommer sudda ut.

Hammarby var ett ständigt pinnen i ögat-lag på den här tiden. Dom som kastade pil framför oddstavlan var gamla avdankade hammarbyiter och på bajens dräkter stod ODDSET tryckt med feta bokstäver. Nu har alla lag SS-loggan på dräkten och för säkerhets skull domarna också! Men på den här tiden tyckte man det räckte att skicka pengar till sitt gamla lag och som det räckte denna gång.

Jag minns på 90-talet innan det lossnat ordentligt, så ovanstående var bara ett hack i kurvan, då hade man bara en önskan här i livet. Tänk om man fick spela dubblar på lången då skulle ens lycka vara gjord.

Det var då och nu får man spela singlar på rubbet och man hittar ändå inget. Men jag är inte bitter. Har 20-25 års skyddad verkstad att tacka för mycket. Så här snurrigt var det så sent som 2008. Bloggen som blev början på slutet då den grava inkompetens blev uppenbar för någon som drog i handbromsen.

Läsvärd underhållning. http://oddssattarna.blogspot.se/
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+3), Staketkusken (+5), SlimCharles (+3), SuprMario (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat