Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo
Okej även om Arch nu inte spelar så mycket på trender, eller inte alls nästan tydligen, så brukar han ofta prata om det när han pratar om sina spel. Det kan låta ungefär så här:
"bortadog som är +7 dog..."
|
Heheh jag visste du skulle komma med det, MEN jag ser det inte som rena trender. För mig är trend typ: Suns förlorade 6 raka...det bryr jag mig inte mycket om...eller alls om.
Det som jag tittar på sådant som bortadogs är bla jämföra power rankings av oddsättarna, om vi antar att de kan sitt jobb och att en 10+ dog är nästan alltid så mycket sämre...
tex ett lag som är 7pts fav hemma och åker iväg och är 5pts dog...vad betyder det? Ofta att de är ett medel lag som är bra hemma som har fått spela mot ett lag på nedre halvan och åker iväg till ett bättre lag. Ett statistisk underlag över hela ligan över 5-10års period ger en fingervisning på hur dessa lag brukar spela...
...en annan jämförelse är rent fysiskt...orkar ett lag springa borta mot Nuggets på hög höjd och sen spela match dagen efter, borta igen (där de oftast inte kan kontrollera tempot) ?
sen 2002 (10år) är lag som har spelat och förlorat borta mot Nuggets och spelar borta utan vila: 15-32 SU med en avg förlust på 6pts.
Det är situationen som Clippers befinner sig i...det är inte lätt...sen om de klarar sig eller ej...vi får se