Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-26, 20:07   #25
droid

droids avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1625
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg
Snyggt jobbat!
Är det lika genomtänkt som tennisboten kommer det gå hur bra som helst!
Lycka till!
Tack! Det ligger nog på en väldigt liten bråkdel om man jämför med tennisen än så länge, men å andra sidan har man jobbat i över 1 år med tennisen i rätt intensiv takt. Skall bli enormt kul med tennisen som drar igång igen inom kort i övrigt!

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Imponerande arbete måste sägas.
Tack, det är roligt att höra att det uppskattas!

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Exempelvis med en stor hemmafavorit som tex Man utd. Barca eller Real så tenderar alltid resultat som 2-0, 3-0 och 3-1 att tryckas ner under vad som matematisk ska vara det korrekta priset. Detta gör ju att hela marknaden blir skev. Nu händer det ganska ofta att marknaden korrigerar sig självt när den går in play men det är inte helt lätthanterligt ändå.
Har märkt att just 3-0 ofta indikerar övervärde med nuvarande modell jag har, och att det ofta går att profitera på att backa 3-0 till favoriten dagen innan och gröna ut innan KO. Jag tror min modellering inte är korrekt för 3-0, utan den lider av snarlik problematik som kryss-inflationen, fast i och med att spelarkollektivet gillar att trycka ner oddset balanserar det ut sig

Citat:
Ursprungligen postat av therealfake Visa inlägg
Om det inte har blivit något mål långt in i en match så tror jag att mbf:n bör understiga 1. Det här tror jag, om jag har fattat din definition rätt, eftersom lagen presterar under sitt snitt.
Tack för din kommentar! Vid närmare eftertanke kan givetvis inte MBF bara ökas utan att kompenseras, annars kommer O/U-mål linan inte att stämma. Frågan är bara hur detta skall kompenseras. Jag har varit lite förhastad i vissa resonemang. Jag har hittat lite andra intressanta sidospår som jag kommer att evaluera så länge.

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Nu spelar jag inte live så bryr mig inte i hur förväntat målantal ändras under en match gång men de som intresserar sig kan kanske få ut nåt av live räknaren där:

http://www.ylikerroin.com/forum/view...33800&start=50 3:je inlägget (den sista är hockey-räknare utan live och därmed inte så relevant till denna tråden).
Tack för ditt inlägg och dina tankar! Försökte ladda ner filen men det verkar inte gå. "We have informed the owner that sharing of this file has been limited and how they can resolve this issue".

Citat:
Ursprungligen postat av Sporis Visa inlägg
Hur gick det med detta då?
Jag har tyvärr inte hunnit göra så mycket konkret kring detta sedan mitt senaste inlägg för ca 1 vecka sedan pga. främst jultider. Jag har dock hunnit göra en del research och har lite idéer jag skall utvärdera. Tror det kan bli riktigt bra om jag får alla pusselbitar på plats.
droid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat