Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-24, 16:03   #23
boored
i hate bunnies

booreds avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Nu spelar jag inte live så bryr mig inte i hur förväntat målantal ändras under en match gång men de som intresserar sig kan kanske få ut nåt av live räknaren där:

http://www.ylikerroin.com/forum/view...33800&start=50 3:je inlägget (den sista är hockey-räknare utan live och därmed inte så relevant till denna tråden)
Spoiler:
Link: http://www.mediafire.com/?105dttfvfz8sfra
rar och protection lösen: ylikerroin.com

Den har inställningar hur de ändras beroende på mål under matchen.
Obs säger inte den är korrekt eller nåt, men kan väl ge nå ider för de som knåpar för att få ut nåt hur den ökar/sänker förväntade värdet(som sagt: jag har inte studerat funktionerna nåt vidare, använder bara den som pre-game)

- fast de är väl ett helvete att börja rota i andras excel-formler för att se hur dom tänkt men antagligen ändå lättare än de finska trådarna i ämnet

angående pregame: som juret sa kan man studera hur mycket felen behöver korrigeras och mata in dessa i "boost home/away +/-" och "draw compensation" rutorna.
Särskilt den senare som inte alls stämmer i fotboll och hockey utan korrigering, men även den första kan behöva korrigeras.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
|

"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."

Senast redigerad av boored den 2012-12-24 klockan 17:39.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat