Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-16, 23:08   #10
droid

droids avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1625
Standard

Jag har nu efter ett gäng intensiva timmar sedan tråden skapades skrapat ihop en "proof-of-concept"-applikation som uppskattar odds för följande marknader:
  • Correct score
  • O/U 1.5 goals
  • O/U 3.5 goals
  • O/U 4.5 goals
Input är enbart Matchodds och O/U 2.5 odds och jag tycker det ser lovande ut när man jämför mot oddsen som erbjuds på Betfair.

För att göra det ännu smidigare är det ihopsytt med BF så att man enkelt via ett gränssnitt välja en match från en dropdown som sedan hämtar Input-parametrar (Matchodds och O/U 2.5 odds) från given match och därefter används Poisson fördelning för att distribruera målen och på så vis uppskatta odds för marknader nämnda i början av detta inlägg.

Poisson fördelningen genomförs kortfattat genom simulering där måloddsen från inparametrarna försöker uppfyllas med minsta möjliga felmarginal enligt minsta kvadrat-metoden. När denna punkt är nådd används fördelningen som oddsmall.

Hämtar även ut odds automatiskt från BF för marknader vars odds uppskattas och slutligen presenterar i en tabell för att enkelt kunna identifiera eventuella felsatta odds (enligt uppskattningar).

Uppskattade odds för matchen Reading v Arsenal som spelas imorgon (data från tidigare ikväll):
Spoiler:

Observera att fördelningen av mål förändras när Matchodds eller O/U 2.5 odds ändras. Tanken är att fånga upp detta tillräckligt snabbt för att kunna profitera på marknader med mindre likviditet.

Backade strax under 1k på 0-3 till Arsenal med hjälp av ovanstående underlag (som gällde vid rådande tidpunkt). Kombinerar man detta med t.ex. ett Dropping-odds koncept kan man få hävstång.

I övrigt testade jag det skarpt för två andra matcher idag också som började kl. 21:00 med lyckat utfall. Samtliga spel placerades inom 1h från matchstart.

Barcelona v Espanyol:
Spoiler:

PSG v Lyon:
Spoiler:

Inga stora summor direkt, men många bäckar små.

Skall utvärdera närmare under nästa vecka och se vilka eventuella brister modellen har. Jag kompenserar t.ex. inte för att Poisson har en tendens att värdera att oavgjorda resultat inträffar mer sällan än dom faktiskt gör av vad jag har förstått. Det är dock bara intressant om marknaden har det i åtanke.

Senast redigerad av droid den 2012-12-16 klockan 23:10.
droid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat