Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-12, 21:36   #3
droid

droids avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1625
Standard

Tack för svaret Juret!

Jag vill enbart använda O/U 2.5 linan och inget annat för att skapa mindre beroenden, även om jag är medveten om att mer underlag såsom andra linor eller extern data kan ge mig bättre pricksäkerhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Det som däremot vore intressant är att kunna skatta lagens förväntade antal mål BÄTTRE än bolagen. Och då kan naturligtvis inte oddsen användas för det syftet, det ÄR ju bolagens skattning.
Hur konstigt det än låter är det precis vad jag vill göra. Jag vill ta fram en modell för hur spelbolagen (och indirekt marknaden på BF) förväntas värdera en marknad baserat på en eller flera andra marknader i kombination.

Syftet är att använda likvida marknader som underlag mot mindre likvida marknader och hitta felprissättningar som förhoppningsvis korrigeras innan matchstart och skapar en trade-möjlighet.

Utgår jag efter t.ex. likvida marknader på BF så väger dom in faktorer som t.ex. skadade spelare, väderförhållande och dylikt till skillnad från ren historisk data.

I och med att jag inte faktiskt försöker hitta EV+ i vanlig mening kan jag bortse från svagheter med poisson såsom att distributionen av resultat inte blir helt "rättvist" då fotbollsmål inte är oberoende av varandra till skillnad från t.ex. hörnor.

Frågan kvarstår således och jag är tacksam för ytterligare feedback.
droid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat