Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-09, 08:10   #30
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Måste ta Exakte's sida.

Att dela upp sin rulle i olika riskfonder är bland de bättre (om man inte behärskar kelly's system eller är vass på att värdera).
Du har långtidsspel, dvs "säkra" räntespel.
Du har chansspel där oddsen sällan är under 4
Sedan har du din vanliga rulle.

Fördelen med att dela upp kassan är också att du ser lättare vad du plussar på och vad du inte plussar på. Efter en längre period gör du en utvärdering. Sitter dina långtidsspel med ett ROI på 110+% så har du där en riktigt bra stabil grund att koncentrera dig på.

Detsamma gäller dina andra fonder.

Det är väldigt sällan man plussar på alla fonder enligt min erfarenhet och därför får man helt enkelt acceptera att eliminera dom spelen.

Fördelen med att ha riktade fonder är att du inte heller lägger spel som inte platsar i dessa, dvs du lägger inte spel du ej har dokumenterad plusnetto på. Du kan förvisso ha en experimentfond som du kan utvärdera efter en period men det är rekommenderas ej om du redan har plussade fonder.

Dock gäller det verkligen att bokföra ALLT man spelar. Många gör tyvärr inte det, då de tänker att "de livespelet jag precis lade tillhör egentligen inte mitt spelsätt eller det jag brukar spela".

Måste iväg och jobba nu så avbryter här.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat