Citat:
Ursprungligen postat av umebon
Håller med din dNa men det tråkiga är ju att man blir begränsad av sin bankrulle ibland. Vissa dagar kan man ju inte ta de spel som man hittar eftersom man då kanske är uppe i totalt 20% eller mer att riskera och det tycker jag personligen är för mycket på en dag.
Spelar man iofs singlar så borde ju någon gå in på 10 spel men vissa dagar är ju inte roliga även om de är få. Och förlora så mycket på en dag är inte roligt.
Tittade på din spread precis och du verkar inte haft det roligt på slutet och jag utgår ifrån att du anser att det var värde i alla spel du lagt. Men ibland vill det sig inte...
|
Citat:
Min åsikt är att man inte ska begränsa hur många matcher per dag man ska spela utan det viktiga är att enbart spela där man hittar värde. Det ska tilläggas att det här är något jag är dålig på att använda mig av själv, men jag vet att det är "så man ska göra" egentligen. Om det är en dag man hittar 10 matcher där du tycker oddset är felaktigt satta från den info du har, varför ska man bara spela på 3-5 av dom?
OnT: Bra skriven text. Mer sånt här.
|
Det är så med mig att jag lätt tappar den seriösa syn på sitt spelande man behöver om man ska uppnå bra resultat under längre perioder. De spel är du ser där är ett exempel på det.
Skulle det här vara någonting jag skulle livnära mig på skulle det vara 10-15% av de spelen som skulle varit lagda, om ens det. NHL är det jag tycker är roligast att spela på och där spelar jag vilka jag tror på. För att spela värdespel i NHL är min åsikt att man bör rikta in sig på att hitta underdogs som har stor chans att skrälla eller jämnbra lag där du har info som bolagen missat eller att de inte tagit hänsyn till formen. Jag spelar ofta favoriter eller halvfavoriter.
Jag håller på att testa en sak jag hade tänkt redovisa här på Sharps längre fram angående underdogs i NHL, där jag spelar flat och enligt vissa regler, för tillfället så ligger ROI på 113.7% och tittar man på odds mellan 2.50-3.20 så ligger ROI på 132.66%, dock så ligger det bara ~ 50 spel i fonden nu så det är alldeles, alldeles för lite spel för att avgöra några mönster eller sånt nu men det kommer som sagt redovisas här när jag har några hundra spel i fonden.
Angående det här
Citat:
Håller med din dNa men det tråkiga är ju att man blir begränsad av sin bankrulle ibland. Vissa dagar kan man ju inte ta de spel som man hittar eftersom man då kanske är uppe i totalt 20% eller mer att riskera och det tycker jag personligen är för mycket på en dag.
Spelar man iofs singlar så borde ju någon gå in på 10 spel men vissa dagar är ju inte roliga även om de är få. Och förlora så mycket på en dag är inte roligt.
|
Nu är jag absolut ingen expert inom detta, men hittar man värde i alla spelen tycker jag det ska vara en bättre lösning av sänka insatsen och spela alla, på så sätt sprida riskerna, än att stå över vissa spel för att man inte känner att man har råd med det. Självklart spelar alla som de vill men det kan vara någonting att fundera över.
//dNa - En förlorande spelare 2010