Celts har börjat spela lite bättre senaste tiden, men det är fortfarande inte sådär Celts-bra. Rondo skadad igår och q för dagens match, vilket kan göra att linan går upp. Fortfarande svårt att lita på Nets i sådana situationer, men om public överreagerar på att Rondo inte spelar och linan trycks upp mot 5-6pts då har jag nog inte mycket val än att ta Celts.
Ligans bästa Knicks som +5 dogs ? Det kommer att dra mycket public spel och om linan inte rör sig avsevärt mycket +/- 0.5pts då blir det nog spel på Spurs.
LBJ 40min spelade och bär resten av underpresterande Heat på sig. Nuggets är unga (förutom Miller) och bör dra upp tempot och springa mycket inatt. Gallo dras fortfarande med skador. Antar att public kommer att ha lite av samma tankegång, det är ju torsdags match, så just nu, innan jag sett fördelningen, tänker jag mig Heat + under.
Om Heat bettas hårt och linan på Nuggets går upp till +4pts, då kan jag tänka mig ta dem istället. Lean under för att mycket av Heats överspel har kommit från att springa ifrån sina motståndare och trycka till i transition, fast breaks med LBJ och DWade. George Karl är en bra coach så han bör vilja trycka upp tempot för att trötta ut Heat ännu mer, men det är bara att vänta sig, så Heats taktik bör vara i att dra ut anfall, lugna ner tempot, spela av klockan och ta mest effektiva skott och inte slösa energin i början.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: smak (+2)
|