3 OT för Raps, DeRozan 60min, Calderon 50min, Bargs 49min...förlust dessutom...nu måste man ladda om både fysiskt och mentalt, resa. Pacers stora svaghet är att om man kan stänga dem low post, då blir de väldigt enkla att försvara. Hibbert ska ha en bra fördel inatt. Sen får vi se om Vogel slänger in DJ i startfemman och flyttar om, vilket skulle resultera i snabbare spel, bollrörelse och bättre driv mot korgen, alla saker som ett lag ifrån 3OT inte skulle uppskatta.
Jag gillar inte Pacers på stora spreads, de har aldrig varit det laget som gör en bekväm, men möjligen 2H spel. Annars lutar jag åt att vi får en rejäl lina när alla lastar på Pacers och då kan jag tänka mig Raps...
I vanliga fall skulle jag också luta mot Kings, av alla saker, Blazers är ett lag i år som man ska helst spela på när de är större dogs, de håller på och utvecklas, har bra guards, men deras inside är soft minst sagt och Kings har Cousins att dominera low post. Nu har han varit susp nån match (spelar inatt?) och Kings har inte sett bra ut och lag med låg win% som små favs är aldrig bra.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|