Citat:
Ursprungligen postat av Selan92
ja då är jag med  hur räknar du ut gränsvärdet?
|
omöjligt att gå inpå, poisson och en massa formler som jag ändrar och modifierar från och till när nya ider dyker upp är det för min del...
finns väl massor att läsa, tex där att börja med:
http://www.soccermetrics.net/paper-d...-poisson-study
edit:
Poängen var mer angående gränsvärde: även fast man går på magkänsla måste man ju ha nån sorts uppfattning hur långt ner man spelar ett odds? Iaf ett hum om ett gränsvärde? Hur bra magen sedan är visar endast en tillräckligt lång uppföljning av resultaten.
Utan nåt gränsvärde slutar de på ROI = bolagens snitt payout iom man spelar helt random.
active: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. old: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av boored den 2012-11-06 klockan 13:58.
|