Det är svårt att göra "alla glada" i ett bolagsspel. Man spelar för andras pengar, därmed vågar många inte släppa favoriterna i loppen man garderar, trots att man söker ju just skräll i de lägena.
Jag själv pushar gärna bort ett par favoriter i ett lopp om jag ändå tar med många hästar där - vad är vitsen med att ha med dessa om man annars har spikat ett par 1:a streckade? Men det är som sagt jävligt svårt att ta bort dessa för det är stor risk att man står med långnäsa och får försvara sig - trist nog.
Jag tror att man måste ha varit med i spelet ett tag och veta att man måste få våga chansa.
Spelar man själv för några hundra så är det egna pengar och om spiken råkar sitta på en 10%are så gör den det. Vinner den så är man geni och förlorar den så har man nya lopp kommande vecka.
Vi får ge detta lite tid, kan ju inte bli förbannad efter en vecka - vi spelare torde väl vara mer hårdhudade än så med tanke på hur spelvärlden är?
...En annan sak - många kockar blir bara sämre soppa. Idag har alla tillgång till precis all information. Enda gången "tips" är bra är om det kommer direkt från ngn källa som säger att det är klart med hästen. Inte ofta det sker nuförtiden..
Eller så gör vi det helt demokratiskt som sig bör i Sverige, spikarna avgörs genom en omröstning här på sajten där vi får var och en rösta på veckans bästa spik.
Majoriteten avgör...
Hur som helst, jag är med på allt, det är dock bara 100kr...:-)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Pilkast (+3)
Senast redigerad av SuprMario den 2012-11-05 klockan 09:35.
|