Redan i de ovan och senaste ca. 7-8 inläggen har vi fått ett antal förslag på hur systemen skall se ut... Hur systemen än ser ut så kommer det alltid komma in besserwissrar i EFTERHAND och kritisera! Även när vi nu diskuterar saken så ser ni efter bara ett få antal inlägg så finns x antal idéer på systemuppbyggnad - vi kommer aldrig att kunna enas om hur ett system skall se ut, där för är det bättre och roligare att fler spelare/kockar får vara med och lägga systemen.
Att man kan ha en liten grund att stå på kan jag hålla med om. X antal spikar, X antal lås och eventuellt någon parameter till, sedan blir det bara löjligt och för styrt, samt att alla omgångar är olika eller att de i alla fall skiljer sig från varandra i stor utsträckning och måste därmed även skiljas åt avseende systemuppbyggnad...
Och alla som gick med i bolaget och som kritiserar nu - efterfrågade ni detta INNAN ni gick med eller följde ni bara strömmen/skocken som i ett Lemmeltåg och gick med i något "blindfolded"...? Hur skulle Lindvallen kunna veta allt detta, han skrev dessutom att han kände sig som en stor novis innan han lämnade in systemet, i och med detta stora system han skulle lägga för första gången - hur många av er som kritiserat i EFTERHAND i denna tråd gav honom råd om hur han skulle lägga upp systemet då...?
Vem som än lägger systemet och hur denne än lägger upp det så kommer det alltid få kritik, särskilt med facit i hand - före är det inte lika lätt att vara "efterklok"...!
Jag lägger gärna en eller ett par system då jag inte är rädd för att sticka ut och ta skit - att det måste till en kombination av tur, skicklighet och chanstagande - där är vi nog alla eniga...
Vi tar dem till helgen, i stället...!