Jag är tokigt mycket nybörjare vad gäller amerikanska sporter och i väntan på bokleveranser tänkte jag smygstarta lite.Det är bra drag i denna tråden och det verkar vara ett utmärkt ställe att lära sig lite (om ni står ut med en frågvis novis?)
Citat:
Ursprungligen postat av Arch
DAL @UTA
Hehe undra om oddsättarna har samma nummer...
Lagen som spelar b2b borta matcher [DAL] förlorar runt 63% av tiden (över 2000 matcher, senaste 10+ åren). Om de är underdogs i den andra matchen åker det upp till 72% ...80% om de är 5+ dogs...
I dessa förluster, underdog i andra matchen b2b, är lagen 386-893-31 ATS med avg förlust på 12 pts. 339-626-29 ATS (65%) om de är 5+ dog
100*0.8 (5+ dog)*0.65 (ATS som 5+ dog) = 52%
Pinnen ligger på -8 @1.909 (52.4%)
Litar inte på Jazz just nu att ta dem i första matchen som så stora favs, men jag gillar överspelet igen. Bra tempo av Mavs och ett osäkert försvar.
Mo ska vara spelklar.
|
Har du, Arch, eller någon av er andra lust att förklara siffrorna och matten här? Jag har vanligtvis lätt för matte, men jag får verkligen inte rätsida på detta
Detta är hur jag tolkar Arch text.
Lag som spelar b2b förlorar 63-80% (i match 2) beroende på hur spread ligger etc. I detta fall menas att Dallas, statistiskt ska förlora 80% moneyline, eller?
Är jag ute och cyklar om jag tror att 386-893-31 ATS är Win-Loss-Draw?
Vilka siffror i statistiken ger 65%?
Fan, jag får verkligen inte koll på detta
Tacksam för svar!