Ämne: Budgivning
Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-29, 21:00   #5
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Om ni inte tror den kommer gå för under 800k (och om ni anser den vara värd det såklart) skulle jag lägga det direkt imorgon bitti så kan det mala hos de övriga genom arbetsdagen och förhoppningsvis blir de lite modfällda. Kan också hända att de i stressen under sin arbetsdag slänger in ett motbud, tajmingen tidsmässigt är lite lurig...

Till saken hör ju också att många sätter sin limit på runda tal, och har man redan ett sånt så blockar man ett bud där och håller förhoppningsvis nere slutpriset. Att lägga 770-780 känns således tämligen bortkastat, det får man nästan garanterat motbud på och det trissas upp lite i onödan då det kanske är någon som hänger med lite i onödan.

Säg inte till mäklaren att det är ditt sista bud heller, då finns det väl en risk att de försöker locka motståndarna till en höjning de kanske låter bli annars.

Bara mina två cent, och det bör tilläggas att jag faktiskt bara handlat bostad två gånger och sålt privat en gång.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat