Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Är starkt beroende av ufc, och maste se varje gala, även när jag är ute och reser, just därför är kravet pa att kunna tanka direkt till plattan viktigt.
Som det ser ut nu efter att ha googlat runt lite lutar det at Samsung Galaxy 2 10.1, som kostar runt 300€, vilket är rimligt.
Kom även pa att jag är en person som helst av allt inte gärna betalar för mig när det kommer till film, musik samt vissa äldre spel, vilket även det paverkar valet av platta.
Btw, vad är det för speciellt med ipads som motiverar det höga priset? Är kvaliten högre, eller är det mer det starka märket samt designen (som spöar skiten ur alla andra)?
|
Klämde lite på en Galaxy 2 i helgen och det enda jag stör mig på är den lilla skärmen, men då jämför jag ju med min 17" laptop som jag använder på resorna... Surfplattor kanske inte kommer i så hemskt mycke större format. Men störde mig på att det kändes som en lite för stor telefon, har liksom svårt att se skillnaden.
Utorrent finns som beta till Android, vet inte hur det funkar men borde ju inte vara så problematiskt att tanka AVI-filer.
iPad lever väl precis som iPhone på namnet. Jag använder inte Apple någonstans och därav känns det dumt att göra det på mobila grunkorna.
Dessutom är ju androidmarknaden större med fler utvecklare, vilket ju är skoj.