Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr
Detta går emot all rimlighet. Sluta nu. Balkan har jag ingen aning om, men om det systematiskt anordnades läggmatcher i serier så högt upp som Superettan kan ni räkna med att det skulle vara folk som blåste i visselpipan till höger och vänster.
Man skulle tjäna mycket mer pengar på att sälja scoopet till tidningar än vad man skulle få för att vara med om att anordna läggmatcher som spelare.
Ni som tror att detta är så utbrett har lite för livlig fantasi.
|
Det kan ju förekomma läggmatcher även om det inte sker systematiskt hela tiden.
Att folk skulle blåsa i visselpipan direkt tror jag inte. De som avslöjar ska ju i så fall sätta dit sina lagkamrater. Grupptryck är ett inslag i detta plus att det inte krävs att samtliga är med.
Att man som spelare skulle tjäna mer på att "sälja scoopet" tror jag är helt fel. Tidningar i Sverige lär ju inte betala några större summor för en sån nyhet. Måste ju vara svårt att få fram ordentliga bevis som lagkamrat. Jämför detta med att spela en högoddsare till maxinsats på en bettingsida.
Självklart sker inte detta hela tiden varje dag men särskilt i lägre divisioner är det nog långt ifrån så ovanligt som du verkar tro.