Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-22, 07:53   #76
BHF

BHFs avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 2030
Standard

Nu skall jag blanda mig i allt detta, trots att jag har sagt att INTE blanda mig i.
Alltså vi är för små att få info om alla riktiga läggmatcher, ”hur transaktionerna görs och hur de mörkas”, vilka är inblandade i allt detta och hur gör man?
Misstänka läggmatcher finns nästan varje dag, men är de verkligen läggmatcher?
Jag har ett par kompisar som jobbar i olika bookie nere i Balkan som ibland får för stora summor på olika matchspel (ofta sona matchspel går in), men det är inte säkert att de är läggmatch direkt, inte alla i alla fall. En kompis till mig jobbar i en oregistrerat bookie i Slovenien där det satsats bara stora summor och han hade ibland bra spel men nu är det tystnadsplikt för han.
Det är lätt att komma överrens bland två lag att spela HT/FT 2/1, förlora säkert vinst, eller något åt detta håll, informera spelare för att få betalt istället för att få lön (det är ganska känd nere i Syd Europa).
Läggmatcher finns/fanns i Syd Europa, Tyskland, Frankrike … så är det klart att läggmatcher finns även i Norden (OBS; jag säger INTE att Halmstad match var läggmatch).
Det handlar mycket om pengar tvätt också och skulle inte förvåna mig att till och med regering i visa länder är inblandad, men som sagt vi är för små och vi kan bara misstänka.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
BHF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat