Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-18, 13:23   #1
woland

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 268
Standard

Elitserien 18 okt

Vad tror ni om dagens matcher?

Lite egna funderingar...

Linköpings HC - Frölunda HC

Tror mer på Frölunda i denna match och odds närmare 3ggr lockar. Tycker Linköping sett lite bleka ut på senaste och de förlorade rätt stort mot Timrå senast och matchen innan hade de flyt för även där dominerade Timrå. Frölunda har varit hyffsade borta och nu med Stålberg och Duchene känns de mycket starkare. Vann senast borta mot Modo men förlorade efter en riktigt bra första period mot HV senast. Linköping kommer ha motivation helt klart men Frölunda känns starkare för dagen och med det höga oddset så är det spelvärt tycker jag.

Timrå IK - Växjö Lakers HC

Växjö är i kris just nu och precis sparkat sin tränare (kan inte minnas senast växjö behövde paniksparka sin tränare) och assiterande har tagit över. Ibland kan tränarbyten leda till nystart och spelarna taggar till men det känns inte riktigt som att det kommer hända här. Tror Växjös problem inte kommer bli särskilt bättre med det materialet de har. Timrå kommer stärkta från 5-1 segern borta mot Linköping och kommer ge allt för att få med sig en vinst här. Odds på runt 2.3 är mycket spelvärt.

Skellefteå - Rögle hittar jag inget spelvärde så jag avstår.
woland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat