Citat:
Ursprungligen postat av Memnon
Bra tanke KP. Under har hänt förr! Det vet alla som spelar mycket/ofta eller följer fotobll intensivt. Har dock lärt mig (personlig tanke) att inte vara för girig och gapa efter för mycket. Säg nu att Malmö gör en kanon match och det står 0-0 eller 1-1 med 15 min kvar. Med -1,5 så lever du i stort sett inte. Ska ganska mycket till då om Lazio ska hänga 2 baljor. Däremot så lever du mycket bra på raka 1:an. Allt som behövs är ett mål. Vi kan väl alla komma överens om att MFF inte kommer leda matchen med 10-15 min kvar (personlig tolkning av det du skrev. Kan vara fel). Om nu Malmö överpresterar så tror jag att de som mest kan hålla ett X relativt länge men att de inte orkar hålla emot i 90 minuter. Skulle nu Lazio som du säger bomba på och leda med 2,3-0 så är vi försäkarade på raka 1:an om de skulle släppa in ett skitmål eller två i slutet av matchen. Men som sagt. Vi alla tänker/spelar på olika sätt. Skönt att bolla lite om det dock!
Har du ingen spread KP?
|
Samtidigt får du även väga in att oddset är 2.35 på -1.5. Vilket betyder 3x bättre än 1.44. Dvs satsa 100 för att vinna 135 istället för att satsa 306 för att vinna 135kr.
Du får helt enkelt göra oddsbedömningen vart du finner mest värde. Klarar Lazio av att vinna med 2 bollar 3x oftare än vad de klarar av att vinna med en boll?
Om du är rädd för att förlora din insats så är asiatiska handikapp bättre. Du kan isåfall spela -1.0 eller -1.25 och få iaf push om nu Lazio endast vinner med 1 mål. Jag väljer att hålla uppe mitt snittodds istället då jag ändå träffar 55-60% även på låga odds och därmed blir det förlorande i längden för mig. Endast min reflektion till sådana lågoddsare.
Nej har ingen public spread då över 90% spelas via ett interface och den bokför åt mig redan samt att jag även ryggar betaltjänster och de spelen får inte offentliggöras.