Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-15, 12:44   #13
DamageINC

DamageINCs avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Körde själv viaplay hela förra säsongen och det fungerande galant. Enda problemet jag hade var att min TV-dator var för klen för att skala upp till 1080p vilket gjorde att bilden hackade.

Viaplay tillåter även att man kan logga in från två olika ip-adresser vilket öppnar upp för att dela på paketet med en vän.
De hade så länge ja, men reglerna ändrades. Jag och brorsan delade konto hela förra säsongen, men den sjunde maj fick jag följande mail:

Citat:
Hej,
Vi från Viaplay vill uppmärksamma dig på att det under fotbollsmatchen mellan Barcelona - Chelsea den 24 April kl 21.30 sändes 2 samtidiga strömmar till 2 olika ställen (IP-adresser) från ditt användarkonto på Viaplay.

Skulle ditt lösenord ha kommit på villovägar var vänlig att uppdatera det under ”Mina sidor”.

Du missar väl inte finalen, den 19 maj vi drar igång tidernas kamp mellan Bayern München - Chelsea (HD).

Information från våra allmänna villkor:
”Användarnamn och lösenord får endast användas av användaren och endast på en enhet (exempelvis dator eller androidtelefon) i taget samt max fem (5) registrerande enheter totalt.

Viaplay äger rätt att när som helst, men med rimligt varsel, begära att användaren ändrar lösenord. Användaren är medveten om att sådan ändring kan orsaka tillfälliga avbrott i användarens tillgång till innehåll och tjänster.

Om användaren misstänker att användarens användarnamn och/eller lösenord används av annan skall användaren omedelbart byta lösenord. Finns anledning för Viaplay att anta att användarnamnet och/eller lösenordet har avslöjats för eller på annat sätt missbrukats av obehörig äger Viaplay rätt att omedelbart stänga webbplatsen för användaren och/eller göra tjänsterna otillgängliga för användaren eller på annat sätt förhindra fortsatt otillåtet förfarande.”

Läs mer Allmänna villkor.

Hälsningar
Mark Bäck, Customer Support Manager
Persa (+5)
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat