Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-14, 00:02   #23
Rehn108

Rehn108s avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Persa Visa inlägg
Tror du ska byta plats på 2,2 och 2,5 för att få det rätt. Nu är jag ingen matematiker men jag har för mig att X-värdet endast kan vara ett heltal. Det betyder alltså att 1,5 blir till 1 men det spelar ingen roll i det här fallet då X = 1 kumulativt betyder att den räknar summan av både POISSON(0;medelvärde; FALSKT) och POISSON(1; medelvärde; FALSKT).

Under 1.5
=POISSON(1; 2,2; SANT)
detta ger = 35.5%

Under 2.5
=POISSON(2; 2,2; SANT)
detta ger = 62.3%

Under 3.5
=POISSON(3; 2,2; SANT)
detta ger = 81.9%
Tack för svaret. Men kan det stämma verkligen att man kan använda det så? Om jag testar =POISSON(2;2;SANT) borde jag väl rimligen få 0,5 tänker jag? Men vad man får är 0,676676416.
Kontentan är att jag inte förstår mig på innebörden av poisson.

Juret: Tack för ditt svar. Ja jag antar att jag får sätta mig och faktiskt förstå det där. Om inte annat så för mitt exjobb. Det gläder mig att du tipsade om Khan Academy. Hade jag vetat att det funnits där tidigare hade jag kanske inte förlorat hoppet vid det här laget. http://www.khanacademy.org/math/stat...sson-process-1
Och poissonregression och GLM, det är ju toppen. Det är som att mitt bettingintresse bara finns till för att gynna mitt exjobbande.

-----

Men jag tror ändå inte att alla här som använder poissonfördelning för att räkna har fått en videogenomgång på hur det funkar. Det måste väl finnas några exempel där ute på hela vida internet där man kan se hur någon gjort när han använt poisson i sitt bettingsystem?
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat