Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-09, 11:38   #8
zimzelen

zimzelens avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2321

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fiorentina!

I Fiorentina pågår en revolution i dagsläget. Man har plockat in Montella som en ny coach där många viskar att det är en ny Prandelli som har kommit till Fiorentina. Gamle silveräven sportchefen Corvino fick gå och in kom Romas före detta sportchef Prade in.

Ägarna har återigen öppnat plånboken då de äntligen verkar ha fått igenom sitt framtidsprojekt av kommunen där de planerar en hel stadsdel tillägnad Fiorentina. Ny stadion, nöjen etc som ska säkerställa och stärka Fiorentina för en lång tid framöver.

Ut-
Montolivo, Behrami, Gamberini, Kröldrup, Amauri, Kharja, Natali, De Silvestri (lån) av de mest nämnvärda.

In-
Aquilani (Pool), Rocanglia (Boca Jrs), Cuadrado (Udine), Viviano (Palermo), Borja Valero (Villareal), Rodriguez (Villarreal), Matias Fernandez (Sporting), El Hamdaoui (Ajax), m.m.

Riktigt intressanta spelare som har kommit in alltså. Samtidigt ryktas Babel vara detaljer från att signa. Pizzaro (Roma) verkar vara klar samt att man kämpar för att få brassen och rivjärnet Ralf (Corinthians).

Viktigaste dock är att Jovetic fortfarande är kvar. Ljajic som tidigare har ryktats bort efter att ha misslyckats under Mihaijlovic och Delio Rossi en nu verkar ha varit en av de bästa under försäsongen. Montella vill ha kvar honom.

De andas optimism i Fiorentina igen efter några år av mörker.

De kommer säkert ha det tufft i början med alla nyförvärv men jag räknar med att med Montella kommer de spela en väldigt anfallsinriktad och publikvänlig fotboll denna säsongen. Jag hoppas så klart att nästa år få se mitt Fiorentina i åtminstone EL. Med truppen är det möjligt, nu återstår det att se om de håller för det också
Jinx (+1), perry (+1), hardballs (+1)
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat