Citat:
Ursprungligen postat av PHX
Är inte mycket av fan till _halva_ insatsen tillbaka, antingen eller för mig. Spelar ingen roll om det blir void... långsiktig betting är att så sällan som möjligt (i detta fallet) hamna under linan. Av samma anledning håller jag DnB (och -1 istället för -1,5) till det bästa som hänt bettingvärlden sedan det bara fanns raka 1X2. Ser att du är i krig med bet365 och om du inte redan visste så tjänar bolagen mest på X eftersom det sällan singelspelas men inträffar allt för ofta - så varför ska dom ha halva insatsen till nästan samma odds? 
För övrigt ligger det fortfarande på 1,55 och inte 1,50. Dock har Emmen nu sjunkit en aning!
|
Det jag menade var att över 2.5, 3.0 ger dig samma förutsättningar för att förlora pengarna som över 2.5, men till ett bättre odds. Om du tyckte 1.55 (utgick från 1.50 då det stod på OddsPortal) var för lågt så kunde över 2.5, 3.0 vara ett bättre spel än över 2.5 då du trodde på över 3.0 mål i matchen.
Annars håller jag med dig, är inget större fan av delade insatser, spelar det som oftast när jag kör Asian Handicap 1st half, 0.0, -0.5, på rätt matcher får man över 2.00 på den och de gångerna det inte går vägen är det skönt att förlorat 1.5U istället för 3.
Sen tycker jag att risk 5 to win 3 är helt klart OK i det här fallet med tanke på statistiken som backar spelet. Oddset är mer rätt nu när det är på 1.50-1.55 än när det låg på 1.60+. Däremot skulle jag förmodligen INTE spelat över 2.5 till oddset som erbjuds nu, då hade jag valt 3.0 med mindre insats istället....