Mycket matcher idag och det beror mest på att det är kval till Europa League.
Jag har spelat 4 stycken spel idag och vissa är tagna för ett par dagar sedan, korta motiveringar.
Ogiltigt spel-ID: 1083765
Tycker oddset är mycket konstigt här. Mexico har enligt mig ett mycket bättre lag på pappret och jag har sett flera av dessa spelare i både klubblag och A-landslag. Kan inte se Mexico tappa 3 poäng mot Sydkorea som har ett rätt så mediåkert lag.
Ogiltigt spel-ID: 1081680
Ni kanske kommer ihåg min rek från förra veckan då jag lirade över 3.5 i denna matchen? Det blev 1-1 men cirka 30 skott i matchen. Idag så måste Twente fram vilket kommer öppna upp matchen. Jag tror att det kommer bli en rejält svängig fotboll från minut 1 och att vi kommer få se 3-5 mål här.
Ogiltigt spel-ID: 1081399
Dagens snackis? Vitesse är ett helt okej lag från Holland och idag tar dom emot Lokomotiv Plovdiv från Bulgarien. Första mötet slutade 4-4 i Bulgarien men då var det helt andra förutsättningar. Plovdivs ägare har i dagarna avgått och dom flesta bra spelarna är tydligen fria att gå och leta ny klubb. Jag tror inte det kommer vara något jätte fokus på att ta sig vidare från denna omgång då klubben kanske inte existerar snart. Ska också sägas att Vitesse är ett mycket bättre hemmalag än borta och när det gäller Plovdiv så är dom riktigt bra hemma medans dom är bedrövliga borta. Första maxspelet sedan jag startade min blogg och jag är säker på att Vitesse kör över här.
Ogiltigt spel-ID: 1083766
Lech Poznan är oftast ett säkert kort när det gäller att ta sig vidare eller spela bra på hemmaplan. Man tar idag emot Khazar Lenkoran från Azerbadjan och i det första mötet blev det 1-1 trots att Lech Poznan dominerade. Jag tror man gör slut på detta möte rätt fort idag genom att första få in 2 snabba innan halvtid. Mycket bra odds här tycker jag, trodde linan skulle vara på -1.0 eller -1.25.
Lycka till idag!