Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-23, 15:35   #8
AndreasB1897

AndreasB1897s avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 3907
Standard

Okej jag verkar vara ensam om att tro på Bajen idag men det skiter jag i. Orkar inte skriva någon rek idag men kan dela med mig lite kort om mina tankar angående Bajen och Rosenborg matchen.

Hammarby -0.5 @1.81, Pinnacle

Högg Bajen vid 10:45 idag och fick då 1.81 vilket jag tycker är mycket väl spelbart. Uppehållet tror jag har gjort oss bara gott och vi har fått in en hemvändare till 2:a tränare, Carlos Banda. Att döma av träningar som varit under uppehållet så ska Carlos vara en mycket positiv injektion till skillnad mot Roger Sandberg som mest var springpojke åt Gregg. Carlos tar för sig och säger vad han tycker och Gregg har flera gånger sagt att han uppskattar feedback från Carlos. Ett annat mycket stort plus är att MvS till största sannolikhet är tillbaka i S11 och förmodligen så petas då sopan Törnstrand.

J Södra tappade som alla vet Hrgota till Borussia Mönchengladbach precis när uppehållet kom. Man har under uppehållet lyckats få skador på ett antal väldigt tongivande spelare, både Per Cederqvist, Viktor Rönneklev och Philip Djup.

Jag kan inte se J Södra klara av att få med sig en poäng idag med dessa avbräcken. Säg vad man vill men Bajen förtjänar mer poäng en vad dom fått. Visst tabellen ljuger aldrig men jag vet i fan om man inte kan se detta som ett undantag.

Rosenborg - Lilleström Över3.0 @ 1.84, Ladbrokes

Tog denna ungefär samtidigt som jag tog Hammarby -0.5 och denna har droppat rejält. Tänker inte skriva alls mycket här men Rosenborg har haft många matcher där dom bränt grymt mycket lägen och dom spelar en fantastiskt offensiv fotboll vilket ofta lämnar ordentliga luckor bakåt. Börjar dom bara sätta sina chanser så tror jag man kan gå över linan själv idag, i alla fall push.

Lilleström har 4 stycken raka över 2.5 mål och på de 5 senaste matcherna har man mäktat med att göra och släppa in totalt 22 mål, rätt imponerande. Detta i kombination med att man möter Rosenborg idag tror jag är "vattentätt". Kan inte se att denna går under 3.0 och i värsta fall så får vi push.

Lite tankar om mina två huvudspel idag, take it or leave it.