Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-23, 11:09   #21
Juret

Jurets avatar

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Som sådan går den inte att använda på fotboll nej, måste anpassa den(öka sannolikhet för kryss osv).

Att kunna justera anfall/försvar och om målchans är konstant eller ej under match har endast betydelse i livespel men jo såna konfigurationer av räknaren finns också där du kan justera offensivt/defensivt tex efter ett mål(kan ju egentligen justeras/byggas helt enligt egna ider och önskemål). Live-spelar dock inte själv men testat några.

Även i hockey kan man korrigera räknaren tör emptynet, flytta bort lite % från 1-målsvinster till 2-målsvinster/oavgjort.

Bandy skulle jag tänka mig den funkar riktigt bra till helt okonfigurerad.
Nej det tror jag inte. Vad jag har läst (ej testat själv) så ökar måltakten när matchens första mål görs. Som du säger, sannolikheten för 0-0 och 1-1 ökar för då tar lagen färre risker än om något av lagen leder (lite beroende på förutsättningarna naturligtvis). Det jag då funderat på är om totalen i fotboll är en funktion av, bland andra parametrar, när i matchen det första målet förväntas göras (on average). Ju tidigare första målet förväntas göras, ju högre måltakt, allt annat lika.

Senast redigerad av Juret den 2012-06-23 klockan 11:10.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat