Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-12, 10:50   #1
soulman

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 5947
Standard

Fotboll 12 maj

Följande singel spelas i turkiska Bank Asya 1. Lig:

Denizlispor-Adanaspor 1 2.45@Unibet

Match mellan Denizlispor och Adanaspor i sista omgången av turkiska andraligan och det här känns som ett bra spel med tanke på bland annat den info som jag hittat på ett par spelforum.

Liganian Denizlispor (33 10 12 11 48-45 42) missar play off men har gjort en remarkabel klättring i tabellen sedan Özköylü tillträdde som coach. Laget har endast inkasserat två förluster i sina femton senaste ligamatcher och det får betecknas som riktigt bra. I den här sista ligamatchen för säsongen, och dessutom på hemmaplan, vill man nog avsluta snyggt och jag hoppas på hemmavinst. Den startelvan man ställer på benen kommer med all säkerhet bestå av de bästa spelarna som finns tillgängliga. Jag tror inte på att det kommer att luftas alltför många reserver. Det som talar för detta, frånsett att laget vill avsluta snyggt inför hemmapubliken, är att klubbpresidenten har utlovat en bonus på 300 000 turkiska lira, cirka 1.2 miljoner SEK, om laget slutar topp 10. Detta är vad jag kallar för en fin morot. Hemmamatch, motivation som stavas pengar och ordentliga avbräck hos motståndarna talar således för hemmavinst.

Ligasexan Adanaspor (33 14 11 8 45-29 53) har sju raka ligamatcher utan förlust vilket visar på form. Senast säkrades play off-platsen i och med hemmavinsten mot Kartalspor (10:e) med 2-1. Den här avslutande bortamatchen känns därför inte alls viktig utan fokus ligger istället på att vara preparerade till play off. Till den här matchen kommer därför sju ordinarie spelare, samtliga var med i startXI i senaste vinstmatchen, att sparas och inte resa med till Denizli. Man reser med en trupp bestående av endast 15 spelare och bland dessa dominerar bänkspelare och ungdomsspelare. De som saknas är de tre mest rutinerade försvararna: Adnan (27/3 ligamål), Tuna (25/3 ligamål) och Izzet (29/0). Vidare saknas bäste mittfältaren Barbaros (15/2 ligamål) och kamerunske anfallaren och främste målgöraren Mbilla Etame (30/13 ligamål) samt anfallaren Burak (13/4 ligamål) och offensive mittfältaren Mbamba (28/2 ligamål).

Singeln spelas med ganska hög insats. Spelstopp 13.00 men matchen finns också som livespel @ bl.a. Bet365.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HenkeJ (+3), SuprMario (+1), marling (+1), kingofding (+1), Snorkvalpen (+1), Soap (+2), suppe (+5), Fozho (+5), j.houston (+5), Zoro (+5)

Senast redigerad av soulman den 2012-05-12 klockan 10:55.
soulman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat