Ämne: Träningsmat
Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-01, 22:10   #6
dNa

dNas avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 255
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av frages Visa inlägg
Bara skoj med lite matförslag, vid deff får man ju ibland hjärnstopp haha
Samma här, och grinig och lättretad som ett barn. Tränar inte just nu men ligger ändå medvetet på ett ganska kraftigt underskott för att tappa nått kilo. Det är tur att jag inte bettar för tillfället annars hade jag nog slagit upp ett tält i avreageringtråden.

Ska ta upp tråden när jag sätter igång med träningen om 2-4 veckor så ska jag fylla på med recept på några lättlagade rätter som är goda och nyttiga. Behöver själv lite nya idéer, men en sak som är skönt med träningen är att man blir kostmedveten och lägger energi på att lära sig laga nya kombinationer.

Samtidigt är det ett ämne som jag tycker många överstuderar och överdriver inom. Bara man har en del baskunskap om kost och använder skallen kommer man långt. När folk börjar läsa varenda etikett, räkna kalorier hela dagarna och är livrädda för att avvika det minsta från sitt schema så har det gått för långt. Resultatmässigt tror jag det till och med skulle bli bättre om man tog den energin till något annat istället, som att läsa på om träning eller lära sig att slappna av när man inte är i träning.

Folket fyll på med lite maträtter nu!
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat