När du säger träningsmat så utgår jag ifrån att du är ute efter att bygga muskler, isåfall ska du sikta på extra mycket proteiner på tallriken. Men ska inte glömma bort att äta tillräckligt med bra fetter heller.
Kyckling är gott, lättlagat och proteinrikt.
Hacka vitlök och färsk chili, hetta upp stekpannan med rejält med smör och lite olja, stek kycklingen tills den är genomstekt (jag brukar börja på hög värme för att ge den en god yta), härifrån går det att hitta på lite vad man vill - pasta, ris, rotfrukter. Häll i lite grädde med kycklingen och låt det småkoka om du vill de, annars är det nästan lika gott att äta som den är om man stekt den rätt.
Fisk är bra. Lax, tonfisk går att hitta på massor med, går att dra ihop nån schysst sallad enkelt om du gillar de. Makrill i tomatsås, riktigt gott på knäckebröd (har du med dig lite frukter kan det funka som en lättare lunch).
Linser, bönor är också proteinrikt.
Är du ute efter att tappa kilon/fettmassa i samband med träningen så kan du byta ut mycket kolhydrater som ris, pasta och potatis mot sallader, rotfrukter(går att laga riktigt gott i ugnen). Men som jag sa tidigare så var fortfarande noga med att du får i dig tillräckligt bra fett, många som missar den biten när det är dags för deff.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av dNa den 2012-05-01 klockan 01:20.
|