Citat:
Ursprungligen postat av kingscania
Jo jag läste det om dina betyg, bra tänk.
Som sagt, välj först linje, och kolla sedan runt på diverse skolor, fäst dig inte vid just de städerna direkt. Att bo i en studentstad, men läsa en utbildning som man inte riktigt gillar/eller för den delen kommer ha så stor användning av i framtiden, är inget att rekommendera. Som sagt, mitt tips är att först lägga all fokus på vad du vill läsa, vad du vill bli helt enkelt. Sedan söka brett när du kollar utbildningarna till detta, för att i slutet väva samman allt och välja till vilka universitet/högskolor du ska söka.
Sedan är ett annat tips att snabbt gå igenom olika städers bostadsbolag, och där sätta upp dig i kö. Så ligger du i framkant när du väl har valt stad 
|
Finns en utbildning på Mälardalens Högskola så finns den troligtvis på UU/LU/LIU osv. Om man skall orka ta sig igenom en akademisk 3-årig eller längre utbildning så är umgänget och studentlivet viktigt, i alla fall för mig. Om jag hamnar i Umeå så kommer jag aldrig orka ta mig igenom kursen med den kylan och det bristfälliga studentlivet.
Sedan ser de stora universiteten bättre ut på pappret.