Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-24, 19:07   #5
kingscania

kingscanias avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 56

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Först och främst måste jag studera upp mina betyg, vad jag än läser så behöver jag ett komplett slutbetyg vilket mina 5 IG:n just nu gör att jag inte har. Kommer bestämma specifik linje senare i år och tittar just nu bara runt på div. utbildningar. Därför är alla erfarenheter och tips välkomna. Vill dock till en riktig studentstad, de jag nämnde ovan dvs.
Jo jag läste det om dina betyg, bra tänk.

Som sagt, välj först linje, och kolla sedan runt på diverse skolor, fäst dig inte vid just de städerna direkt. Att bo i en studentstad, men läsa en utbildning som man inte riktigt gillar/eller för den delen kommer ha så stor användning av i framtiden, är inget att rekommendera. Som sagt, mitt tips är att först lägga all fokus på vad du vill läsa, vad du vill bli helt enkelt. Sedan söka brett när du kollar utbildningarna till detta, för att i slutet väva samman allt och välja till vilka universitet/högskolor du ska söka.

Sedan är ett annat tips att snabbt gå igenom olika städers bostadsbolag, och där sätta upp dig i kö. Så ligger du i framkant när du väl har valt stad

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat