WALL OF TEXT
Själv är jag 21 år och hemmaboende, har inte tjänat jättepengar på bettingen men ett par tusenlappar i månaden de senaste 1,5 åren åtminstone vilket täckt mina behov gott och väl, har väl runt 100k på bank+spelsidor just nu. Dock aldrig haft ett riktigt jobb förutom praktik.
Fick dock ett uppvaknande från bland annat Flashback där det finns en användare i spel och dobbel som går under namnet "Techno_king" som sitter dagarna i ända och spammar om 3 freespins här och där samt börjar gråta när han inte lyckas ta ut de 143 SEK han vunnit på freespins - för då kan han inte äta.
Tänkte att jag inte vill bli så tragisk och patetisk som denne Techno_king och hans misär gav mig ett uppvaknande om att det är dags att plugga upp betygen och söka in till något universitet i en stad bortom Stockholm så jag även klipper navelsträngen. Mina föräldrar tjänar över medel och vi bor i en relativt dyr villa så det vore skamset att bli brevbärare med sådana förutsättningar.
I nuläget har jag 7 MVG, 8 VG, 2 G och 5 IG:n men med lite Komvux-magi är dessa 5 IG:n snart MVG/VG:n
Siktar på att söka in våren 2013 och målet är självklart Lund, Linköping eller Uppsala. Någon som pluggar i dessa städer och har något positivt/negativt att säga? Har varit i Linköping då jag har polare och bekanta som pluggar där och det var röj, dock verkar Uppsala och Lund ännu mer röj och där har jag inte varit (i studentområdena dvs).
Jag gissar på att jag kommer hamna på runt 16 - 16.5 i snitt utan meritpoäng och 17 - 17.5 med meritpoäng och således är alltså topputbildningarna uteslutna. Naturvetenskapliga och matematiska utbildningar är även uteslutna då jag är värdelös på de inriktningarna.
Så har vi några här som läst socionom/statsvetare/beteendevetenskap/kriminologi och vad det nu finns bland samhällsämnena som har åsikter på dessa utbildningar? kommer undvika humaniora även fast historia är det enda skolämnet jag tycker är underhållande då humaniora tydligt leder till arbetslöshet.