Avreagerar åt Flamengo!!
Sista omgången i copa libertadores
Lanus 10p (vidare)
Olimpa 7p -5 målskillnad
Emelec 6p -2 målskillnad
Flamengo 5p -1 målskillnad
Matchstart 00.30
Flamengo v Lanus
Olimpa v Emelec
Flamengo har en liten chans att gå vidare om det blir kryss i andra matchen, de måste bara vinna sin match. De gör mål 1-0 och 2-0 inom 42 minuter. Och i den andra matchen står det fortfarande 0-0. I stadion jublar människorna alla är glada.
I Paraguay på övertid i första halvlek gör hemmalaget mål! Stadion blir helt vild och första slutar 1-0. Publiken jublar och sjunger även under halvtid... har ej varit med om nåt liknande förut.
Andra halvlek börjar i Brazil, och det är en lågmäld stämning på plan och stadion. Alla känner till vad som hänt i den andra matchen. Trots det trycker hemmalaget in 3-0.
I Paraguay åter... i den 67 minuten lyckas Emelec trycka in 1-1! Bortalaget får tillbaka sin energi och börjar trycka på. Oddset på Emelec DnB ligger på 2.10 jag frestas.. känner att dom är på G, men avstår.
I Rio börjar blir publiken lite mer högljud! De vet exakt vad som hänt. Och Det kände de som spelade också, plötsligt får spelarna ny energi. Alla löpningar blir enklare och man behöver inte ens anstränga sig för att spela, allt går rätt. Som en strandfotbollsmatch en skön sommardag.
Trots att matcherna började samtidigt, hamnade de i otakt. I Paraguay blev målvakten och mittback i Olimpa utbytta efter en tuff kollision. Gjorde ont att bara kolla på repriserna och kommentatorn tyckte detsamma.
Så Flamengos match tar slut, men fortfarnade några nervpirrande minuter kvar. I Paraguay har klockan precis ticka fram till 88 minuten!!! Emelec gör deras andra mål i matchen!!! Det står 1-2 och dom är vidare!!!
Zappar tillbaka till andra matchen, och folk är förskräckta och ledsna!! Glädjen är bortblåst!
Men än fanns det tid för att det skulle uppstå ett till mirakel. Flamengo hoppar mellan glädje och sorg... stundom! Ca 6-8 min kvar på matchen pga skadorna.
4 minuter senare 90+2 minuten av matchen!! 2-2!!!! Olimpa slår tillbaka!!!
FLAMENGO ÄR VIDARE!!!!!!!!!!! DET JUBLAS!!!!!!!! JAG ÄR I EXTAS!! FATTAR EJ VAAAAAAAA FAN SOM HÄNDER!!!!!!!! BLIR FETTGLAD FÖR FLA!!!
1 min kvar i matchen, EMELEC FÅR EN HÖRNA!!!! OCH PÅ DEN HÖRNAN... ÄR EN EMELECSPELARE HÖGST UPP I LUFTEN SOM ETT TORN!!! HAN NICKAR.... OCH BOLLEN HAMNAR I MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅLLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!
2-3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GALNA SCENER!!!!!!!!!!!!!!!!
Tillbaka till Flamengomatchen... vissa jublar fortfarande... själv skakar jag huvudet! Ni har åkt ut... du kanske inte vet det nu men inom några sekunder... och på ett ögonblick blev det helt andra scener.... sorg och ledsna blickar. Vilket jävla öde!
Det här va nog bland det sjukaste jag sett!!! DRAMATIK x10000000!!!!
Shiiiiiiiiit fortfarande lite tagen av stundens hetta.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|