Citat:
Ursprungligen postat av westerngypsy
Låter som 2 bra tips, ska kolla upp dom. Fattar inte varför det inte finns några böcker på svenska eller ens några böcker i biblioteket. Med tanke på hur mkt folk som håller på med internetspelande, v75 och stryktips.
Khan har du något egenhet som du tar med i beräkningarna när du spelar?
|
På biblioteket finns en hel del matnyttigt även om de inte är specifikt inriktade på betting.
Betting går ut på att förstå sporterna och titlar som behandlar det finns nog till de flesta sporter på biblioteken.
T ex. kan en bok om fotbollstaktik ge dig väldigt nyttig information om hur två lag med olika taktiker fungerar mot varandra. En bok om träning kan ge dig kunskap om innebörden av höjdskillnader, vikten av vilodagar etc.
Så bortsett från grundläggande pengahantering och lite matematiska uträkningar ser jag inget som helst behov utav en specifik "betting-bok".
Och sett till det du skriver i första posten om hur lag fungerar under olika delar av säsongen etc. så är det statistik du behöver gå igenom och bearbeta. Inte läsa böcker.
Samla statistik från intressanta ligor och gå igenom - har du tur hittar du mönster som du sedan kan spela efter. En bok skriven för x antal år sedan kan givetvis behandla detta men hur aktuell är den idag? Det gäller att hela tiden, kontinuerligt, uppdatera sig på vad som händer i ligan och förutspå vilka effekter detta kommer ha.
-
Skulle jag råda någon att utbilda sig till spelare skulle jag råda denne att läsa sig till tränar yrket med matematisk inriktning. Det är nämligen i mångt och mycket precis samma sak.