Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-10, 00:33   #1
fondell

fondells avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 445

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vinna över bolagen

Hej!

Sätt gärna denna tråden var ni vill(admins).

Wall of text

Spoiler:
Nu är det så att jag efter 3 års(?) seriöst spelande, ger upp drömmen.

Jag menade egentligen, vad kan räknas som seriöst. Egentligen så tror man att spelande är enkla pengar, oftast ialf. Till en början.

Så började ialf för mig, kan inte tala för alla men man måste inse att slå bolagen i längden är svårt och tidskrävande.

Jag är säkert en i mängden, och jag tror att ni känner igen er när ni läser detta.

Man vill tjäna enkla pengar, det är så det börjar, försök inte förneka det.

Naturligtvis finns det fler spelare här på denna sidan som går regelbundet + men tyvärr är jag inte en av dem. Jag börjar inse att jag inte heller kommer bli en av dem heller. Jag tror faktiskt att styrkan i betting är att inse vad man är för något.

Folk tror att man kan rygga folk och gå + ändå, (gratis pengar). Det brukar inte vara riktigt så lätt När väldigt duktigt folk satsar så är det till olika odds. Att rygga folk så måste man göra det på exakta punker (både negativa och positiva).

Hur stor risk är det egentligen att bolagen räknar 8-9 punkter fel i snitt. 104% roi är jävligt bra över 1000 spel. Kan tänka mig att 70 % av besökarna här inte har ett sådant sample ens över så många spel.

Jisses, man jublar över 300 spel och en roi över 110. Det var så min första seriösa säsong var, 379 spel och 113% roi. Naturligtvis enkla pengar.

Sen är frågan vilken dröm jag egentligen jagade, är det en dröm där man får reka 8-9 timmar om dagen och gå en mcdonalds lön +?. Man får faktiskt tänka att man måste tjäna minst 100 kr/h om man ska hålla på med det här. Kommer ihåg lemassive, som sade när han startade allsvenskan för andra säsongen i rad. Jag flatbettar 5% likagärna, för annars så tjänar jag inte mer pengar än att flippa burgare på mcd.

Kanske inte riktigt så menade han, men det var så jag uppfattade hans inlägg. Att jag som brevbärare skulle tjäna över 110 kr/h utan ett slitsamt arbete(möjligtvis långtråkigt) än en rekare som är 116% roi av de som går + i längden. skulle tjäna mindre än det jag lägger i mitt arbete det kan jag inte tänka mig (brås naturligtvis på vilka instanser man spelar).

Ni förstår säkert vad jag menar, jag är berusad och flummar som fan. Jag har gått cirka 15 000 kr minus på betting i mitt liv under 3 år. Tror faktiskt inte att det är mer, och det tycker jag är bra (har bokfört de flesta spelen).

Vill bara påpeka att detta är en sen fredag och jag har avlagt ett löfte till mig själv att inte satsa mer på spel(förutom 64 kr system på stryktipset varje vecka och pokerturneringar inom vänner).

Jag vill även påpeka att sharps har gjort min tid jävligt trevlig, har faktiskt träffat ett par jävligt trevliga personer här och även insett att basket är en riktigt trevlig sport (min favorit).

Jag kommer nog att fortsätta hänga här, men förhoppningsvis inte satsa här.
Lycka till.

Cheers
Wagner (+10), Pacman (+5)

Senast redigerad av fondell den 2012-03-10 klockan 00:44.
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat