New York Rangers (20-10-5 A) @ Chicago Blackhawks (22-7-4 H)
Rangers fortsätter sin roadtrip, som inte börjat speciellt bra. Två stycken 4-1 förluster (mot Devils och Senators) och man har i ordinarie tid släppt in fjorton mål på de senaste fyra matcherna. Alltså ett goal-against-average på hela 3.50. Hawks avslutade precis sin bortarturné med en torsk mot Blues med 5-1 och såg inget vidare ut dem heller. Lagen har möts en gång tidigare och då vann Hawks med 4-2 i MSG. I natt möts de för sista gången den här säsongen.
Kan säga redan nu att jag till 90% chans inte spelar någon ML eller FT. Känns alltför ovisst. Kan sluta 2-1 Hawks eller 4-2 Rangers. Spelas något, så tycker jag underspelet lockar, men just nu ser jag bara U 5 och det vågar jag mig inte på.
Tror hursomhelst att det kan bli målsnålt, då båda lagen släppte in en hel del puckar den senaste matchen. Dessutom brukar det bli få mål lagen emellan och de fyra senaste mötena i Chicago har slutat med just detta.
Men men, hade jag vart tvungen att lägga en peng på något av lagen så blir det Rangers ML @ 2.03.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|