NHL (Internationell)
2012-03-10 01:05:
Pittsburgh Penguins vs Florida Panthers
U 5.5 -Finns det värde hos katterna?
2012-03-10 01:35: Detroit Red Wings vs
Los Angeles Kings -Kan de straffa ett Wings med skadebekymmer?
2012-03-10 02:35: Chicago Blackhawks vs
New York Rangers -Tungt för Rangers just nu. Underspel?
2012-03-10 03:05: Calgary Flames vs Winnipeg Jets
-Mycket skador för Flames.
Florida Panthers (15-14-4 A) @ Pittsburgh Penguins (22-8-2 H)
Är väldigt säker på att alla "spelproffs" kommer gå ut med
Pens -1,5 som de gjorde sist mot Leafs. Nu är ju jag så långt ifrån ett pro man kan komma, (
då min högsta insats är en liten kaffe) men jag tror inte det spelet är något att ha. Definitivt inte till omkring 2.400 (
Pinnacle).
NHL är för oberäknelig och jämn för det. Åtminstone nu. Dessutom låg Pens under med 2-0 senast mot Leafs, men vann tillslut. Dock med endast en puck.
Men missförstå mig rätt. Pens är givetvis
SUPER favoriter och kan mycket väl vinna med 3-4 puckar, om inte Florida börjar skärpa sig. Man har vunnit åtta av de senaste tio, lagen emellan, samt sju raka överhuvudtaget. Pantrarna spelade i natt och lämnade Philly med en 5-0 förlust. Samtidigt vann Caps och nu skiljer det bara två poäng mellan lagen i Southeast. Klättrar Caps förbi Florida, så kommer Florida hamna kring stecket och det vill man givetvis inte.
Med det sagt, finns det något anledning att spela Florida ML @ 2.830? Inget jag vågar i allafall. Kan se dem vinna av ren desperation. Dessutom så är de bra utan vila. Pittsburgh måste (
väl?) börja förlora snart, men detta är högst troligt en match jag inte ens rör.
Ser vi till skador så saknar Pittsburgh, förutom
Crosby,
Letang (D),
Engelland (D),
Johnson (G) och
Jeffrey (C/LW). De båda backarna har varit starka mot Florida och Letang har kanske varit en av de viktigaste spelarna på hemmais för Pens, överhuvudtaget.
Florida saknar en hel del offensiv:
Versteeg (RW/LW),
Upshall (LW/RW),
Bradley (RW/LW). Samt
Kulinov (D). Givetvis illa att den ledande målgöraren Versteeg är borta. Fleischmann och Weiss får kliva fram lite extra.
Vet inte om jag blev klok på detta. Man skriver mycket med lite kaffe i kroppen. Som sagt, spelar troligtvis inget på den här matchen. Det skulle vara om man känner sig lite modig och hittar överodds på Florida. Men då ska det nog över 3.00.