Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-22, 06:11   #1
Portugisen

Portugisens avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

25/2 19:00 Shakhtar Donetsk - Fulham, Europa League

Shakhtar Donetsk - Fulham, Europa League
Spel: Shakhtar Donetsk Asian Handicap -1 (Vinst med minst 2 mål för hemmalaget, vid vinst med uddamålet insatsen åter)
Odds: 1.98 hos Bet365
Insats: 733:- (5%)
Datum: 25 feb 2010
Spelstopp: 19:00

Fulham-spel verkar inte vara fondens melodi, men efter att ha rannsakat spelen som förlorats känns det som att sluta spela på ett lag som sviker är raka motsatsen till att utveckla sitt spelande. Istället försöker jag rensa bort alla tidigare känslor kring mötet och vidhåller att detta är ett spel som skulle spelats oavsett tidigare spel på något av lagen. Att jag dessutom blev ivrig att fade:a Fulham och totalt underskattade Craven Cottage får jag ta med mig.

Så: Fulhams returmöte i Donetsk är givetvis ingen lätt match. Vinst för hemmalaget ligger runt 1.50, vilket jag tycker är möjligen spelbart, men nästan dubbla pengarna är ett bättre spel.

Vi som tittade på matchen i England såg ett Shakhtar som totalt dominerade första halvlek, men spelade lite lojt vid avslut. Vid vissa lägen var man vid straffpunkten och spelade ändå bollen. Kanske tecken på ett smårostigt anfall som inte spelat (riktig) match sedan i december. Att Ukrainarnas spelfilosofi mot Fulham går ut på att hålla boll gick det heller inte att ta fel på, något de gjorde riktigt fint, och som kommer att betala sig i längden.

I returen räcker det med att de regerande mästarna vinner med 1-0 för avancemang till nästa omgång. Jag ser 1-0 som ett föga troligt resultat pga följande matchbilder:

Om Fulham går för mål direkt, och spelar offensivt kommer hemmastadion, klass och motivation ta ut sin rätt, och det kommer kosta dem mot offensivt skickliga och snabba brasilianare i Donetsk-anfallet. Målet i London var ett fint exempel på det.

Fulham är oförmögna att täppa igen defensivt och spela för kryss mot ett lag som detta. Till slut får de in 1-0, vilket gör att Fulham måste gå för mål. I detta läge anser jag hemmalaget ha mycket stor fördel, då de både kan spela tajt försvar och ta vara på kontringslägen som Fulham bjuder på.

Shakhtar går på för full maskin. Fulham vet inte vad som hände, och klassen tog ut sin rätt. Står det 2-0 vid paus tror jag fler mål är att komma mot ett frustrerat och sargat Fulham.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat