Citat:
Ursprungligen postat av RobinD
Nej precis, har dessutom en dotter på 15 månader.
Men hur ska man tänka när man safear då? Så att man inte åker dubbelt.
|
Om du har spelat t.ex över 2.5 till 2.00 med 3U som insats och det står 1-1 i HT men du misstänker att det inte blir fel mål.
Då kan du satsa på Under 2.5, det kanske ger dig 2.50 gånger pengarna, då satsar du bara så pass mycket så att du får tillbaka din ursprungliga insats du lade på överspelet. Oavsett hur matchen slutar så går du plus minus noll.
Detta kan även användas på olika sätt, om du t.ex spelade X2 på Birmingham idag mot Fulham så hade du kunnat göra samma sak. Först gör Birmingham 0-1, du blir jätteglad, sen gör Fulham 1-1 och du börjar bli nervig. Då kan du satsa en summa på rak 1 (Fulham vinst), då kan du se till att oavsett hur matchen går iaf få tillbaka en del av din insats.
Man ska inte safe:a för mycket, ibland blir det tre mål i andra halvlek, ibland vänder ett lag ett 0-2 underläge, man får helt enkelt lära sig känna av lite. Ibland har jag satsat 5U och gjort en safe:ning som gjort att istället för att backa 5U så har jag backat 4,5U, de här 0,5U kan ses som obetydliga men om man tittar på alla matcher där jag har gjort safe så har jag nog sparat väldigt många units sammanlagt.
Detta är också relativt nytt för mig, men det är helt klart värt det i många lägen, sparar lite kosing när man har en dålig dag!

...