Citat:
Ursprungligen postat av MrBet666
Rent mattematiskt är det så. Om du har tre alternativ 1x2, så är det 1/3 chans att du vinner.
Sedan får du titta på lagen vilken trupp de har, var de ligger i tabellen dagsform osv. Då förandras självklart den procentella chansen att du vinner.
Det finns inga spel som är 50-50. Bara för du antingen vinner eller förlorar betyder det inte att det är 50 % chans. T ex om du spelar 1-1 och spelbolaget erbjuder 20 andra möjliga resultat, så är det 1/20 att ditt spel går in.
|
Nej, rent matematiskt har 1/3 inget med värderingen av spelet att göra.
Det ENDA sambandet mellan en värdering av utfallen och det faktum att det finns x antal utfall per marknad är att 100% ska fördelas ut på x antal tecken.
Det faktum att det finns 3 tecken på marknaden 1x2 säger ingenting om värderingen, om du inte tror mig så kan du ju prova att spela alla odds över 3.030303030303 och se om du går med vinst.
Det du säger i fetmarkerat först och sen dementerar i andra stycket är exakt samma sak och exakt lika felaktigt.. Mitt exempel om 50-50 var för att illustrera hur felaktigt ditt resonemang var, men det verkade inte som om poletten trillade ned riktigt.
Hur som helst så kan jag inte förklara på ett mer pedagogiskt sätt, utfallens mängd står inte i direkt relation till sannolikheten att vinna. Aldrig någonsin, även om oddsen i jämna matcher kan bli fördelade så att det ser ut så så beror det på helt andra saker.